Sunt totul si totusi nimic! De-ale mele Cine pe cine „tepuieste”?

Cine pe cine „tepuieste”?


Categories:

Stateam ca omul si ma uitam la tv, evident la stiri, ca la altceva… de unde? Aflu ceva ce banuiam de multa vreme si anume ca preţul benzinei aproape s-a dublat în ultimii trei ani de criză, costul acesteia crescând cu 84% şi ajungând, în prezent, la circa 1,2 euro pe litru.

De la 0,66 euro pe litru, cât era în ianuarie 2009, preţul benzinei este acum de 1,2 euro, potrivit datelor Comisiei Europene.
(sa nu mai spun ca in 2007 era 2,8 lei litrul dupa ce in vara aceluiasi an ajunsese aproape de 4 lei)

„Aşadar, în ultimii trei ani de criză, preţul benzinei în România a crescut cu 84%.
Potrivit statisticilor, doar Grecia, din cele 27 de state membre al UE, ne mai depăşeşte.”

Pentru a intelege mai bine toate aceste detalii iti las acest filmulet, preluat de pe site-ul Video News, intrucat stirea a fost prezentata în ediţia de luni seară a emisiunii Subiectiv – Antena 3.

Tot asa am aflat ca „Statul” nu are niciun interes să micşoreze preţul benzinei.
Cel puţin asta reiese din calcule. În urma taxelor şi accizelor, aproape 60% din preţul benzinei merge la stat.

Preţul producătorului este de aproximativ 370 de euro pe tonă. Un calcul simplu arată că dacă adunăm preţul producătorului cu acciza, alte taxe şi TVA-ul, preţul benzinei ajunge la aproximativ 1.205 euro pe tonă.

Iar din această sumă, peste 830 de euro ajunge în buzunarul statului.

PREŢUL BENZINEI DE LA 1 IANUARIE 2012 

– acciza 467 EUR / tonă
– taxa de drum 125 EUR / tonă
– taxa de solidaritate 10 EUR / tonă (un cent / litru)
– preţ producător 370 EUR / tonă
TVA de 24 %, – 233.28 EUR / tonă
TOTAL – 1205.28 EUR / tonă
Preţ litru benzină 1,205 EUR (aproximativ 5.15 RON)
Producatorul încasează 370 EUR / tonă
Statul încasează 835.28 EUR / tonă

Mai pe scurt: pretul benzinei initial pleaca de la 1.6 – 1,9 lei pe litru restul fiind diverse taxe, accize, adaos comercial, transport, etc.
Altfel spus: chiar daca pretul benzinei ar fi 0 (zero) lei, tot am platit 2.5 pe ea intrucat accizele sunt infinit mai mari decat carburantul in sine…

Stii ce e frumos? Ca acum cateva zile iar s-a scumpit benzina, dar mai ales motorina care a ajuns la 5.75 lei si asta e valabil doar pentru sortimentul cel mai ieftin, restul depasind cu mult 6 lei! 

Acum judeca tu daca cei care ne prostesc in fata si ne „tepuiesc” sunt companiile ce vand benzina sau statul?

Related Images:

4 thoughts on “Cine pe cine „tepuieste”?”

  1. Statul sau companiile… Efectul pentru populatie este acelasi. Reactia noastra la ceea ce se intampla lipseste cu toate ca s-a mai incercat evaziv pe ici pe colo…
    Romanul a uitat sa reactioneze la ceea ce ii cauzeaza, din ignoranta, din frica, a uitat sa-si personalizeze ideile ajungand sa fie o manipulare in masa si mai este o categorie de persoane care aparent par manipulate avand interese personale, dar ceilalti se simt bine in turma…
    A fi prost e una, a fi prostit e alta!
    Uneori mi’as dori mai multa demnitate la romani, dar Paler a spus ceva… Cand am citit prima data, am spus ca nu este corect, acum am indoieli…
    ,,Nu există sentiment tragic la români. Cred că dragostea la noi parcurge doar distanţa dintre romanţă şi pat. Avem o psihologie de popor superficial, de popor care poate frige mititei pe orice Golgotă.” Octavian Paler

    1. MAXIM!
      Perfect adevarat.
      Asa este. Romanasul – prietenasul, nu are nici o treaba cu simbolistica adevarata. El oricand bea, ori ca e de suparare, ori ce e de fericire.
      El crede PASTE inseamna atunci cand mergi cu masina la iarba verde si Craciun e atunci cand impodobesti brad, vine Mos Craciun si mananci ca porcul, tot porcul: sarmale, carltabos, lebar, toba si toate cele.
      Bine le zice dl Paler cand afirma ca romanul in nimicnicia si ignoranta lui, ar fi in stare fara nici o jena sa faca mici pe Golgota, si deasupra Iisus sa fie sus pe cruce, jertfindu-se pentru mantuirea oamenilor si pacatele lor.

      O alta dovada reala este si aceasta fotografie surprinsa pe 9.11.2001, imediat dupa „atentatul” de la WTC.

      „La prima vedere, fotografia este revoltătoare şi scoate la iveală adevărata natură a oamenilor, dar dacă stai un pic să te gândeşti această imagine poate fi considerată un motto:
      O tragedie nu face ca lumea să se oprească în loc
      .
      În timp ce mii de oameni erau prinşi în tragedia de la World Trade Center, de cealaltă parte a râului, un grup de tineri se relaxa privind în zare”.

  2. un amanunt in calculul dvs, o tona de benzina nu inseamna 1000 litri (intervine si densitatea) Conform` Wikipedia densitatea benzinei este intre 710-770 kg / 1000 litri (statul foloseste in calcule densitatea de 770kg / 1000 litri), Prin urmare, o tona benzina reprezinta cca 1298,7 litri. Spuneti ca statul incaseaza 835.28 EUR pe tona (nu am verificat exactitatea informatiei) adica 643,16 EUR la 1000 litri, deci 0.64 EUR/litru. Cum accizele sunt stabilite pt 2012 la cursul de 4.30Lei/EUR, rezulta ca statul incaseaza 2,75 Lei/litru.
    Prin urmare, diferenta pana la 5.7 lei (petrom) – 6.1 lei (omv) se regaseste la companiile petroliere, iar aceasta este semnificativa, benzinarii incsand intre 51.74% (petrom) si 54,92% (omv). AICI SE POATE UMBLA!!! (la urma urmei, banii incasati de stat sunt pt binele tuturor, cum sunt gestionati acestia – este alta discutie)

    Ar fi interesant de cunoscut (poate faceti o emisiune) care este costul benzinei la producator, luand in calcul si produsele derivate din petrol (veti vedea ca aceste costuri sunt foarte apropiate). Probabil ca veti ajunge la concluzia ca toti lucreaza la fel!! (ca exista sau nu o intelegere intre acestia, ramane de dovedit – ce este cert este ca una tacita EXISTA)

    1. Va dati seama ca acest calcul a fost facut cu aproximatie, dar una destul de apropiata de adevar.
      Pe de alta parte diferenta despre care vorbiti de la 2,75 pana la 5,75 nu intra numai la pompa, pentru ca dupa cum spuneam pretul ei din rafinarie este undeva intre 1.6 – 1.9 lei dar mai exista si transport, plata angajati, adaos.
      Dar haideti totusi sa facem un calcul.
      5,75 (pret la pompa) – 2,75 (partea statului) = 3 lei. (partea care teoretic intra la benzinari) Numai ca:
      3 – 1,8 (pretul din rafinarie) = 1,2 lei (partea PRACTICA ce intra la benzinari, sau PROFIT)
      In concluzie statul ia aproximativ 2,75 lei / litru iar benzinarii iau 1,2 lei / litru
      E CORECT sau nu e corect cand am spus ca statul cumva ia 2 parti si companiile petroliere numai una? (66% vs. 33%)
      E corect. Dar va intreb acum:
      E CINSTIT FATA DE NOI?

      TEORETIC si numai teoretic banii incasati de stat ar trebui sa fie pentru binele tuturor, adica al nostru, al poprului, insa in realitate ajung sa intre doar in buzunarul UNORA de sus si cam atat.
      Intr-adevar se poate umbla in ambele parti, incat si statul sa mai lase de la el si companiile petroliere astfel incat fiind vanzari mai multe sa rezulte un profit mai mare. Acum omul baga cumva mai putin intrucat nu are de ales.
      Ca sa nu mai spun ca tot in pretul benzinei este si taxa de drumuri, care oricum o mai platim odata si cu RoVigneta.
      VI SE PARE NORMAL sa platim aceeasi taxa de 2 ori?
      Sa vorbim de REGI AI ASFALTULUI in tara cu cele mai proaste drumuri si cele mai putine autostrazi?
      🙁

      Sa fac eu o emisiune?
      Chiar ca ar fi interesant, dar momentan nu lucrez in media, a fost o perioada cand am lucrat, insa acum nu. Cine stie?
      Si da sunt de acord ca oricum „benzinarii” sunt cumva vorbiti intre ei. Banuiesc ca nu degeaba cand au scos acel tip de benzina de pe piata in mod tacit chiar „s-au vorbit intre ei” si amenda de 200 de milioane de euro pe care au primit-o e una corecta. Ei spun ca vor da Consiliul Concurentei in judecata, intrucat ar fi un abuz.
      Ramane de vazut!
      Iata continuarea:
      http://www.alinnicolescu.ro/din-nou-au-scumpit-carburantii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.