by Alin Nicolescu

Ia colacul, neamule!

Stiam ca romanul este fomist nevoie mare si ca pentru o reducere cu 1000 de lei vechi pentru el e promotie si cheltuie cat de 10 ori in mod normal, sau mai rau se omoara pe bune.
Chiar imi amintesc la unii cu cafeaua, ieftinita cu 3000 de lei vechi au stat la o coada de vreo 3 – 4 ore, sute de oameni
La final se terminase evident si cafea si tot si acum incepeau comentariile:
„- Ce te bagi domne in fatza, ce te inghesui asa?”
„- Ne pare rau dar cafeaua s-a terminat. Nu mai este!” spune una dintre vanzatoare.
„- Cum adica nu mai este?”
„-Pur si simplu… S-a terminat!”
„- Nu se poate. Sa mai aduca, sa mai aduca!”
Niste cretini ordinari, astia sunt in mare parte oamenii, dar mai ales romanii frate! Cred ca si la SUPT… daca ar fi promotie, romanul ar face coada, ca na, vorba aia, sa fie acolo in plus, ca nu strica, mai ales ca e si gratis!
ASA MA GANDEAM SI EU!
Sau nebunii aia care se bateau pe drujbe, pe bormasini, pe galeti de var, pe flori de jardiniere vreo 25 de ghivece odata, unul se suise pe stand, un fel de Lider al fomistilor, OMUL SUPERIOR ca sa zic asa, e cu o polita mai sus decat competitorii si parca are si o mare placere de a arunca cu bormasini, cu drujbe, cu galeti de var peste ceilalti:
„Na si tu! Na si tu. Tu ia 2 ca sa dai si la copii!”
„Mai aruncaaaaaaaa ma, mai arunca!”
„NU MAI AM! ASTA-I A MEA!”
(cred ca o adusese de acasa sau ceva, era a lui, pusa deoparte)
Apoi altii se gandesc ca ce domneee, numai ala e destept, ne suim si noi.
Sa vezi cum calca unul pe capetele la oameni ca sa ajunga sus:
Stai domne nemiscat cu capul, sa urc si eu odata Ptiuu la dracu, nu ajung si eu sus. Iar nu apuc nimic!„.
Urmeaza idiotii aia doi care raman suspendati si unul chiar cade de se face PRAF (adica la fel cum era).
Apoteotic doamne in varsta, ca si cand ea nu ar fi dorit nimic, pur si simplu era in trecere si a prins-o multimea:
Criminalii lumii…. criminalii! Nu mai pot, iar am ramas cu mana goala la ditamai promotia! Doaaamne de ce m-ai parasit?
E clar ca noi nu avem ce manca, dar daca vrem la un moment dat sa dam o gaura sau ceva, si nu avem bormasina?
Ha?
Ce facem?
De aia oamenii s-au gandit bine. Si iau si de rezerva ca poate se strica.
Sa va uitati la un mosulet mai rotunjor asa saracul e total debusolat:
Aoleu, la dracu, nu stiu in ce parte sa ma opresc mai intai si pana ma hotarasc iar plec cu mana goala!
Uita-te la ei, parca au dat drumul la caini! Astia suntem frate noi, asta e rasa umana: niste CRETINI!

As putea continua cu milogii care au rupt usile la magazinul de fructe, de la ulei, sau cu aia care adunau zaharul de pe jos, ca au auzit ei ca zaharul e bun.
Mai ales cand nu ai nimic de mancare strigi la nevasta:
„Baga repede un castron cu zahar, si toarna si niste ulei peste el ca abia ce am luat o sticla gratis. Nu de alta dar am o foame de as manca si bataie!”

Ei dar ca sa nu ne vina rau de la atata dulce, cireasa de pe tort v-o ofer acum.
Cat cat de prost sa fii sa te duci la o nunta, si sa te faci de ras in ultimul hal, sa te si lovesti in mod barbar si evident sa faci costumul praf, ca sa prinzi un COLAC?
Cam cat?
Eiii, cam cat e si asta de o sa il vedeti in film!
Asa ceva?
Aaa sa nu uit sa urez si eu mirilor, desi nu ii cunosc:
„Casa de piatra, copii de caramida si tomberoane de plastic, eventual goale!”
(Cum adica ce fel de urare e asta? O sa intelegi la ce ma refer dupa ce vezi clipul, clar in Romania VIATA BATE FILMUL!)

Va urma…

 

Un comentariu despre “Ia colacul, neamule!”

  • monik

    Hai ca e sambata,la tine e 3h la mine e 2h,am timp si chef de scris…gata cu gluma o sa iau in serios subiectul ca doare.
    Dupa ’89 pe langa democratie si altele ne-am castigat cu sarg si spor si dreptul la ofertele promotionale,reduceri sau cum mai spun unii:chilipiruri…pana aici suna bine.
    Exista o perioada din an cand reducerile sunt justificate iar dorinta de a cumpara mai mult atunci e cat de cat normala,ma refer la perioada sarbatorilor de iarna,dar romanul a trecut de mult de faza asta si e in stare de orice pt a cumpara marfuri proaste,romanul cumpara haotic,uneori fara sa aiba nevoie,din plictiseala sau din sentimentul ca a facut o afacere buna.Unii sunt dispusi chiar sa strabata cartiere intregi pana la magazinul respectiv pentru o diferenta de 3 lei,cand de fapt timpul pierdut nu justifica valoarea economiei facute, dar ei sunt bucurosi ca au economisit,poate nici nu le place lucru respectiv…nu conteaza: era redus!
    Mai exista lotul de persoane in varsta,la pensie care au mult timp liber.Acestia sunt genul care cumpara tot felul de prostii manipulati de emisiunile gen teleshopping,sunt acele persoane care cumpara acele prostii de aparate electrocasnice sau medicamente minune pt a se lauda vecinului cu prima ocazie si sunt foarte mandri de investitia lor.
    Cand o sa invete romanul ca aproape tot ce inseamna oferta nu e,,lucru curat”? E simplu:ori calitatea e indoielnica,ori este foarte aproape de data expirarii,ori nu a avut succes pe piata.
    Toate acestea fac parte din strategia de marketing,unde cei care raspund de acest sector au studiat comportamentul individului asupra notiunii de,,cumparaturi” si stiu ce anume sa faca pentru a manipula,,gloata” De aceea ofertele sunt pe culoarele principale,de aceea ofertele au etichete cat casa,de aceea ce vor ei sa vanda este asezat strategic pe raft la nivelul ochilor,pentru ca individul are tendinta de a nu se uita pe raftul de jos sau pe ultimul,lui ii sare in ochi ce este la nivelul ochilor lui.Cand s-a constatat ca foarte multi ajung la casa si renunta la cumparaturi din cauza cozii foarte mari s-au nascut,,casele speciale”
    Nu v-ati intrebat de ce in supermarketuri produse asemanatoare sunt asezate la distanta apreciabila? pt a nu se putea face o comparatie intre preturi.O alta tehnica este cea a schimbarii rafturilor.Se merge pe ideea ca omul pana gaseste iar raftul care nu mai este acolo unde l-a lasat ultima data,se tot plimba si mai arunca un produs-doua in cos ca doar na…e la oferta.La casa de exemplu sunt asezate strategic dulciuri,guma de mestecat,prezervative etc…coada e mare,multi sunt cu copii care se plictisesc si ce fac? mai arunca un pachet de guma sau alte nimicuri de la casa in cos.(nu am inteles niciodata de ce prezervativele sunt puse langa dulciuri?! )
    In concluzie nu stiu ce se mai poate comenta…e trist dar real.Cu asemenea oferte nu suntem pe cale de a ne imbogatii ci mai degraba ne indreptam intr-o directie gresita.
    Sunt doua scopuri: magazinele vor profit,noi vrem sa economisim. e clar unul are de pierdut. Deci: care pe care? E vorba de vointa!
    PS.faceti shopping inteligent! save money dar nu prin chilipiruri!!!

    Răspunde
  • Comentează