by Alin Nicolescu

La vremuri noi, masina „noua”

Asa cum reiese din titlu, sunt proaspat posesor de C3, asta dupa ce inainte am fost posesor de VW Golf 3, Opel Corsa si in final de VW Golf 4 (masina mea preferata de altfel).

Desi pana acum aveam o oarecare repulsie fatza de masinile frantuzesti, mai ales in ceea ce priveste pretul pieselor, iata ca totusi am spart gheata cu acest C3. Recunosc ca am facut aceasta alegere si pentru ca am avut nevoie de bani pe moment (taxe si impozite de dat la SC.STATUL.SA cu carul), insa sper cat mai curand sa devina o placere si nu un compromis aceasta „pitica”!

Masina arata destul de bine, tehnic pare impecabila pana acum, consum bun. In curand o sa va spun exact care este, atat in functie de computerul de bord cat si de cel calculat de mine!

Plusuri fata de Golful 4 ar fi ca are o servodirectie de zici ca nu e adevarat, are computer de bord si o poti parca oriunde si consumul la jumatate ca sa fortez un pic nota.

(Pentru unii, tot la plusuri ar fi si faptul ca C3-ul e in 4 usi, golful era in 2, dar cum mie mi-au placut numai coupe-urile…)

Minusuri: confortul e infinit mai mic decat la Golf, spatiul la fel (evident sunt si clase diferite) dar ma refer in primul rand la calitatea materialelor (execrabila), tabla incomparabil mai subtire, portbagajul foarte mic. Lipsa ESP-ului. Personal sunt fan asa ceva si vorba aia, cu cat mai multe sisteme de protectie, cu atat mai bine. Mai ales pentru cineva care stie sa le foloseasca acolo unde situatia o cere.

Bun; acum sa prezint un pic chiar masina in sine si la final va pun si cateva fotografii.

Din cate am observat se intinde foarte bine la drum, nu bate, nu troncane, are distributia facuta de curand; oricum nu mai stau mult si o sa ii fac o schimbare completa de consumabile: filtru de aer, de motorina, de ulei si evident uleiul.

Este fabricat in 2004 si are motorul de 1,4 HDI cel de 68 de cai – 8HX.
Faruri reglabile electric, servodirectie, ABS, SRS – 4 air-baguri, scaune reglabile pe inaltime si adancime; ar trebui sa nu sara de un consum mai mare de 4 – 5 litri la suta de km! Ca si sistem audio are un Cd player LG LAC2800, mp3 si toate cele, se aude binisor, iar boxe am multe rau :)) Sa tot fie vreo 4 originale ale masinii (cate una in fiecare usa) 2 pe polita din spate de la portbagaj (sincer nu prea mai sunt adeptul pozitionarii boxelor in acel loc, dar asa a venit si chiar se aud bine) si evident mai sunt si vreo 4 twittere.
Pe moment cam asta ar fi!
Iata acum si cateva fotografii cu „ea”!















P.S. Later edit cu un filmulet in care poti vedea consumul masinii pe un traseu mixt, deci cu plecare din localitate, apoi in afara si apoi iar in cateva localitati!
Incredibil de mic!

Comentează