by Alin Nicolescu

Nu vorbi, fara sa stii!

La fel cum era si melodia asta cu „Nu vorbi, fara sa stii, spui mereu ce auzi de la altii…” ma gandeam sa incep si eu aceasta postare si asta pentru ca mi-am amintit de o intamplare de acum vreo 2 ani, daca nu ma insel tot in perioada zilei de 8 martie.
Si citind o intamplare asemanatoare pe un alt site am zis sa iti las si tie intamplare mea.
Probabil ca acum iti va parea amuzant, dar clar atunci nu a fost deloc.
A fost total absurd sau cum spun marii clasici in viata:
A fost noaptea mintii!

Sa incepem cu reteaua Orange, una „la scurt” asa si apoi trecem la „pesa” de rezistenta!
Nu folosesc prea multa vreme aceasta reteaua portocalie, dar primind asta vara la mare o cartela cu o extraoptiune de 2500 de minute, 2500 de sms-uri si net nelimitat, am zis, sa incerc.
Trecere perioada si vine momentul primei reincarcari, drept pentru care primesc in mod repetat cu cateva zile in avans instiintare dar si cu o zi inainte de trecerea in noua luna a extraoptiunii ca daca am in cont 5 euro pana la ora 5:40 sau ceva, extraoptiunea mi se activeaza automat.
I-am avut si ghici ce?
Nu mi s-a activat automat. Am vorbit pe credit.
RAMAN CUMVA STUPEFIAT.
Si omul de la Orange de la relatii cu clientii explica:
„- Dle, in sms scria clar ca daca ii aveti pana la ora 5:40 extraoptiunea se va reactiva automat. Se intelegea ca daca sunati inainte veti vorbi pe credit.
(ceea ce cumva e adevarat, doar ca in cazul meu eu mai avea vreo 500 de minute din luna respectiva inca neconsumate care oricum urmau sa expire, deci? Unde s-au dus alea? S-au evaporat?)
Ma rog, i-am inteles ca de unde nu e nici Dumnezeu nu cere si i-am lasat in pace.

Dar acum sa va postesc de „pesa-peselor”.
Una si mai tare de la Cosmote, unul din motivele pentru care am vrut sa renunt la abonament!
Pe fiecare data de 25 ale lunii, imi intrau noile minute. Eu avand abonament deci plateam in avans totul.
Corect? DA!
Bun, astfel pe data de 24 noaptea spre 25 vorbeam si eu cu o domnisoara la telefon (ca doar nu la aragaz) si la fel ca in situatia de la Orange de mai sus, inca mai avea minute neterminate pe luna respectiva.
Mai erau vreo 20 de minute pena la ora 00:00 si vreo 48 de vorbit. Deci ma incadram fara pb.
Trece ora cu pricina, intram in data de 25 si vorbim si vorbim si vorbim. Si peste cateva zile ma uit la cost control. AVEAM DEJA 8 EURO si ceva.
Mai sa fie? DE UNDE?
Sun la ei si zic:
„- Nu va faceti probleme. E o eroare sau ceva. Serviciul cost control are caracter orientativ. Nu va bazati mereu pe el!”

Bun, trece o vreme si vine ziua de plata. La fel. Acei 8 euro apar si pe factura. Sun la ei, erau total debusolati. Imi spun ca sa fac o reclamati si ca primesc raspuns in 5 zile.
Si am primit:
„Intrucat la trecerea dintre cele 2 zile, 24 ale luni, respectiv 25 nu ati intrerupt convorbirea inainte de ora 00:00 ati fost taxat din credit!”
AM INTEPENIT!
(am zis, visez? sau astia chiar sunt retardati?)
Intreb:
– Glumiti? Ma luati la misto sau ce? Pai cum vine asta, eu platesc anticipat pe o luna abonamentul si implicit si extraoptiunile aferente, la fel cum numai intr-un loc anume se plateste inainte de prestarea unor servicii si recunosc ca nu frecventez acele locuri si acum imi spuneti ca am fost taxat din credit? Cum asa ceva?
„- Pai v-am zis, trebuia sa inchideti telefonul, sa asteptati sa treaca de ora 00:00 si apoi sa sunati iar!”

„- Deci initial mi s-a zis ca e o eroare de la costcontrol. Acum imi veniti cu aberatia asta?
Ok. Sa o luam altfel. Vad ca sunteti tanara si apropiata de varsta cu mine. Sa presupunem ca am sta de vorba intr-o noapte, ca suntem prieteni buni etc. Ce parere ati avea despre mine daca in timpul unei discutii as zice:
<< Stii, cam trebuie sa inchid. Da trebuie. Desi am minute, dar na. Asa e politica la firma de telefonie la care sunt. Daca nu inchid pana la ora 00:00 o sa platesc cost suplimentar. Evident ca am abonament, evident ca platesc in avans si mai ales evident ca ma interesa maxim ce imi spuneai si ca suntem in mijlocul discutiei, dar daca asa vrea Cosmote-ul poti sa mai zici ceva?>>
Nu as parea cel putin, ciudat? Ca sa nu zic penibil? Nu mi-ati inchide telefonul in „nas” de tot si probabil nu mi-ati mai raspunde deloc, eventual mi-ati recomanda sa ma caut cu capul? „
„- Mddaaa.. Stiu ce vreti sa spuneti. Va inteleg, nu este vina mea, dar…. Asa e politica firmei. Asta e procedura. Eu chiar nu am nici o vina!”
„- Eu inteleg asta. Nu spuneam ca ai tu o vina, spunem doar ca reprezinti niste retardati atunci cand eu sun sa intreb de ce tre sa platesc mai mult. Atat. Stii cum e…. Daca reprezinti niste „ciudati” se presupune ca iti asumi si alte lucruri ce se deduc din asta.”
Am inchis politicos, dar suparat si cam asta a fost!

Sper sa va amuzati copios de intamplarea mea si DA, DE MULTE ORI SUNTEM FURATI AIUREA.

Totusi aveti grija sa nu uitati sa inchideti convorbirea inainte de ora 00:00 daca vreti sa nu platiti zeci de euro, chiar daca veti fi catalogati pe masura si „taxati” si de persoana de la celalalt „capat”.

Succese nebanuite tuturor!
­čÖé

Comenteaz─â