Tutorial schimbare becuri din panoul de climatizare la Citroen C3

Am reusit sa rezolv problema nenorocitului de beculetz ars de la climatizare, de caldura (cel din dreapta rosu si albastru).
Vorba aia MULT ZGOMOT PENTRU NIMIC e perfecta pentru ceea ce am facut eu azi.
Pai sa stai 2 ore sa te chinui sa desfaci jumate de „bord” ca sa schimb un bec de 1.5 lei?
Vai de mine!
Cine vrea sa stie care sunt pasii sa ma urmareasca:
1. Se da jos Radio-Cd-ul;
2. Se da jos tavitza de sub Player;
3. Daca aveti sanie dati-o jos si pe aceea deoarece o sa puteti lucra mai usor, avand spatiu mai mult;
4. Se scot cele 3 butoane de la climatizare;
5. Dupa ce ati scos tavita afara din soclu, o sa vedeti ca modulul de climatizare, (partea din spate este alba si pestea ea vine masca neagra pe care o vedem mereu) este prins cu 2 suruburi torx; le desfaceti!
6. Acum e un pas unde eu ma impotmoleam mereu, ca dupa ce dadeam jos toate cele nu reuseam nicicum sa scot modului afara. Jmekeria este ca dupa cele 2 suruburi din partea de sus, exista si 2 cleme cu urechi in care intra acest modul oarecum din partea de sus in jos prin apasare/presare. Ca sa il dam jos facem operatia inversa, adica cu o mana impingem cumva in spate si cu cealalta tragem putin in sus.
7. Acum trebuie sa scoatem partea neagra din plastic, care e ca un fel de masca princa cu vreo 6 cleme (2 sus, 2 jos, 1 lateral stanga si 1 lateral dreapta – parca asa era); dupa ce am scos cu grija ceasta masca o sa putem vedea in interior cam tot sistemul de climatizare si inclusiv cele 2 beculetze nenorocite.
8. Pur si simplu trageti de beculetul care este ars fara sa rotiti de soclul acela cu 2 lamele ce se pot invarti pe un suport rotund, pentru ca daca faceti ca mine o sa iasa soclul cu totul si o sa trebuiasca sa va chinuiti un pic apoi sa il puneti la loc prin spate, doar ca pentru astra trebuie sa mai scoate si niste tije din acelea. Eu in prima faza ca sa nu rup ceva pe acolo am preferat sa scot soclul cu totul. Dar voi daca incercati operatiunea, trageti inspre afara direct de beculetz si iese fara probleme.
9. Aveti grija ca daca din greseala miscati acele cabluri, sau va pica partea din spate sa o aranjati la loc. La fel aveti grija ca exista un fel de buton intermediar (de plastic portocaliu cu zimti) care se invarte odata cu cele 3 butoane, e nevoie de un pic de atentie in sensul ca nu e nici o problema daca va pica, doar ca e nevoie sa le puneti in pozitia pornit sau oprit, ca sa aveti un fel de semn dupa care sa aranjati butonul acela portocaliu. Nu ati vrea sa invartiti de el la final si sa pice intre simboluri, sau cand e la 1 el de fapt sa aiba puterea 3 de exemplu, ori sa directionati caldura spre picioare si el sa fie prins pe pozitia de fatza. Alt indiciu este ca acolo pe placa exista nista trasee asa ca o tablitza rotunda pe care se invarte butonul portocaliu, in capatul caruia exita o alta tablitza ce face atingerea. E evident ca pozitia de start a tablitei de pe buton incepe din aceeasi pozitie cu pozitia de start a placii modulului.
(Am dat o groaza de explicatii in plus, sperand sa ajut si cei ce sunt total habarnisti sa inteleaga perfect cu ce ai de a face pe acolo. Sper sa nu fi confuzat si mai rau.) Nu am mai mentionat ca in spatele modului exista mufa lui principala, pe care o puteti da jos, sau nu, dupa cum simtiti insa merge foarte bine sa lucrati cu ea acolo, fara sa o scoateti, pentru ca asa puteti face proba mereu, sa vedeti daca ati lucrat corect si totul e functional. O sa va fie mai incomod daca dupa ce ati scos toate cele sa va chinuiti sa bagati mufa, iar sa o scoateti si iar sa o bagati. Eu v-am dat un sfat, faceti cum credeti!
10. Dupa ce am facut la rece si o ultima verificare, incepem operatia inversa: punem in pozitia corecta cele 3 butoane portocalii (in cazul in care s-au deplasat), punem la loc masca neagra peste butoane si peste modul si placa acestuia cu mare grija sa nu rupem vreo clema din cele 6 si apasam sa intre toate in pozitia corecta si pana la capat, dupa asta ridicam „pesa” cu totul o pozitionam in cele 2 „urechi” si apasam pe ea sa intre la loc, asa cum a fost prima data, prindem cele 2 suruburi torx si cam asta e povestea. Puneti la loc playerul, apoi tavitza de sub el si ati terminat povestea!
Merita nu?

La golf si la Astra G mi-a luat 1 minut si la asta mi-a luat o groaza numai sa scriu ce e de facut, daramite sa o rezolv.
Pana si sa citesti tot ce am scris aici ia mai mult decat mi-a luat sa le schimb la VW.
Dar na, asta e situatia si masina pe care o avem acum, ne-o asumam.
Si asa cum spune si emisiunea, daca ai Citroen C3 si vrei sa schimbi becurile la climatizare…
NOW YOU KNOW HOW IT’S MADE!

Related Images:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.